SEO uitbesteden

Jouw SEO uitbesteden? Ik help je graag!

Wil jij graag de zoekmachine optimalisatie van jouw website uitbesteden? Dan ben je bij mij aan het juiste adres! Er zijn verschillende manieren waarop ik jou kan helpen met het zoekmachine optimaliseren van jouw website. Ik licht ze hieronder toe.

Wil je graag weten wat ik voor jou in jouw specifieke situatie kan betekenen? Vraag dan een gratis SEO-Scan aan. Tijdens deze scan analyseer ik jouw website op een aantal punten. Aan de hand van mijn bevindingen maak een heldere rapportage. Die rapportage gebruik ik weer voor het opstellen van een duidelijk SEO-plan waarin stapsgewijs staat wat qua SEO op jouw website dient te gebeuren en waar de prioriteiten liggen. In dit plan vertel ik je ook gelijk hoe ik jou hiermee kan helpen.

De basis

Bij het zoekmachine optimaliseren van een website, zijn er drie basispunten die je in acht moet nemen.

Dat zijn:
Techniek;
Autoriteit;
En content.

Ikzelf ben in dat laatste gespecialiseerd al kan ik je ook advies geven over het hebben van een goede technische website en het opbouwen van de autoriteit ervan. Wil je daar graag meer over weten? Volg dan mijn Basistraining SEO.

1. Techniek

Alles valt of staat met een basis, zo ook een website. Als eerste is het belangrijk dat je een goede basis hebt voor het zoekmachine optimaliseren van je website. Dat betekent dat je een SEO-vriendelijke website moet hebben. WordPress in combinatie met Elementor en dan het thema Astra is de gouden combinatie. Daarom werk graag op websites die hierop draaien. Divi is ook een pagebuilder voor WordPress waarmee ik graag werk. Draait jouw website op WIX? Dan kan ik je helaas niet verder helpen.

2. Autoriteit

Google is eigenlijk een website die haar gebruikers doorverwijst naar andere websites. Google wilt haar gebruikers naar veilige en betrouwbare websites doorsturen. Hoe hoger de autoriteit van jouw website is, hoe fijner Google het vindt om haar gebruikers naar jouw website te sturen. 

Je kunt autoriteit wel een beetje zien als een reputatie die jouw website heeft. En zeg nou zelf, je gaat zelf toch ook liever naar een kapper, coach of automonteur die een goede reputatie heeft? 

Het is dan ook niet gek dat hoe beter de  autoriteit is van jouw website, hoe gemakkelijker je hoger kunt ranken in de zoekresultaten van deze website. Daarom is het zo belangrijk om een goede autoriteit voor je website op te bouwen! Tijdens mijn Basistraining SEO leer ik je graag hoe je dit zelf kunt doen!

3. Content

Qua zoekmachine geoptimaliseerde content kan ik jou volledig ontzorgen. Zo kan ik al jouw afbeeldingen zoekmachine optimaliseren en jouw website voorzien van SEO-teksten. Content is key zegt men ook weleens en dat is meer dan waar. Om jouw website goed vindbaar te maken (en later te houden!) is het belangrijk dat er regelmatig nieuwe SEO-teksten op verschijnen. Ik raad aan om mij wekelijks een nieuwe SEO-tekst op jouw website te laten plaatsen. Dit kunnen bijvoorbeeld blogartikelen of landingspagina’s zijn. Later op deze pagina vertel ik je hier meer over.

Het zoekmachine optimaliseren van afbeeldingen

Wanneer mensen op zoek zijn naar een product of recept, dan zijn ze vaak op zoek naar afbeeldingen ervan. En die zoeken ze in Google Afbeeldingen. We zijn allemaal visueel ingesteld dus bekijken liever plaatjes dan dat we teksten moeten lezen. Het is dus erg belangrijk om met de afbeeldingen die op jouw website staan te verschijnen bij relevante gebruikers in Google. Ik kan dit voor jou regelen door jouw afbeeldingen te zoekmachine optimaliseren.

Ik schrijf en zoekmachine optimaliseer jouw teksten graag!

Als ervaren SEO-Copywriter heb ik inmiddels voor meer dan honderd uiteenlopende bedrijven duizenden SEO-teksten geschreven. En dat is niet voor niets! SEO-teksten zijn namelijk een essentieel onderdeel van een goede SEO-strategie. Google vindt kwalitatief goede content één van de belangrijkste factoren op een website.  Om hogere posities te kunnen halen in Google, mogen goede SEO-teksten dus echt niet op jouw website ontbreken.

Veelgestelde vragen over (het laten schrijven van) SEO-teksten

SEO-teksten zijn kort gezegd zoekmachine geoptimaliseerde teksten. De teksten zijn op zo’n manier geschreven, dat ze ervoor kunnen zorgen dat de webpagina’s waarop ze staan hoger scoren in zoekmachines zoals Google. In een zoekmachine geoptimaliseerde tekst zijn 1 of meerdere zoektermen verwerkt. Dat zijn de zoektermen waarop je als eigenaar van de website graag goed gevonden wilt worden, omdat jouw doelgroep daarop zoekt in Google wanneer deze op zoek is naar jouw aanbod. Ben jij bijvoorbeeld een weddingplanner in Zaandam? Dan wil je uiteraard graag dat mensen die een weddingplanner in jouw regio zoeken, jouw diensten bovenaan de zoekresultaten van Google zien staan. En dát is wat je met SEO-teksten voor elkaar kunt krijgen. Het is voor jou dus relevant om goed op de zoektermen te scoren die jouw doelgroep intikt als ze op zoek zijn naar jou. Door een zoekwoordenonderzoek te doen, kom je te weten welke zoektermen dat zijn. Ik kan tegen een meerprijs zo’n zoekwoordenonderzoek voor je doen. Je kunt mij ook zelf de zoektermen aanleveren waarop je gevonden wilt worden.

Tegenwoordig moeten SEO-teksten er zo natuurlijk mogelijk uitzien. Trucjes die een paar jaar geleden nog goed werkten en waaraan je echt kon zien dat een tekst zoekmachine geoptimaliseerd was, werken momenteel niet meer. Toch zijn er nog steeds bepaalde ‘regels’ waaraan een SEO-tekst moet voldoen, om zo goed mogelijk gewaardeerd te worden door Google. Hierdoor kan een SEO-tekst er toch net iets anders uitzien dan dat je van een webtekst gewend bent.

Je kunt bij mij terecht voor het schrijven van SEO-teksten voor op de volgende pagina’s:

  • Vaste webpagina’s;
  • Blogartikelen;
  • Landingspagina’s;
  • Categoriepagina’s;
  • Productpagina’s.

Als SEO-Expert vind ik dat je het beste alle teksten op jouw website kunt zoekmachine optimaliseren. Dit hoeft echter niet. Ik raad aan om in ieder geval de teksten te laten optimaliseren op de belangrijkste webpagina’s van jouw website. Denk hierbij bij een webshop bijvoorbeeld aan productpagina’s en bij een fotograaf aan de fotoshoots die je aanbiedt. 

Wat je eigenlijk zou moeten willen, is dat je voor elke voor jou relevante zoekterm een zoekmachine geoptimaliseerde tekst hebt. Je kunt er dus het beste voor zorgen dat je op alle termen gevonden wordt waarop jouw doelgroep zoekt. Je wint dan het meeste op het gebied van SEO en benut dan qua SEO alle kansen die er voor jou zijn. Het is per branche, doelgroep en aanbod anders hoeveel en welke termen dit zijn. 

Het beste kun je er eerst voor zorgen dat alle teksten op de belangrijkste pagina’s van jouw website zoekmachine geoptimaliseerd zijn. Daarnaast is het voor Google ook belangrijk dat jouw website actief is. Een website is actief als je er minstens 1 keer per maand nieuwe content op plaatst. Hierbij geldt wel: hoe vaker je iets plaatst hoe beter! Daarom raad ik je aan om minstens 1 keer per week een zoekmachine geoptimaliseerde blogartikel of landingspagina op jouw website te publiceren. Zulke pagina’s kun je trouwens ook nog eens gebruiken voor de Content Marketing van jouw bedrijf. 2 vliegen in 1 klap dus!

Dankzij 1 nieuwe SEO-tekst per week krijgt jouw website:
Een betere online vindbaarheid
Meer zichtbaarheid
Meer relevante bezoekers
Meer potentiële klanten

En krijg jij meer omzet!

Als je een beetje op mijn website rondkijkt en de teksten erop leest, krijg je al een goed beeld van mijn schrijfstijl. Uiteraard kan ik een tekst compleet in de juiste tone of voice van jouw doelgroep schrijven. Ik schrijf zowel informele als formele teksten en alles er tussenin!

Over het algemeen kun je mijn schrijfstijl als volgt omschrijven:

Helder;
Prettig leesbaar;
Conversiegericht;
Foutloos Nederlands;
Enthousiasmerend;
Overtuigend.

GRATIS

Advies op maat

Naast het zoekmachine optimaliseren van jouw afbeeldingen en teksten, zijn er nog een aantal anderen dingen die ik voor je zou kunnen doen.

een prijsindicatie van mij ontvangen? Vraag dan via het onderstaand formulier een offerte aan. Vul het formulier zo volledig mogelijk in, zodat ik je een kloppend prijsindicatie kan geven. Zodra je met de offerte akkoord bent gegaan, ga ik met de opdracht aan de slag. Ik streef ernaar om een opdracht binnen 10 werkdagen af te hebben. Dit is uiteraard wel afhankelijk van de omvang van de opdracht.

Vraag een gratis SEO-Scan aan!

Elke website is anders, waardoor ik helaas geen vaste prijzen kan noemen. Daarom raad ik je aan om een gratis SEO-Scan aan te vragen. Tijdens zo’n scan analyseer ik jouw website op een aantal punten. Aan de hand van mijn bevindingen maak ik een heldere rapportage. Die rapportage gebruik ik weer voor het opstellen van een duidelijk SEO-plan waarin stapsgewijs staat wat qua SEO op jouw website dient te gebeuren en waar de prioriteiten liggen. In dit plan vertel ik je ook gelijk hoe ik jou hiermee kan helpen en stel ik een vrijblijvende offerte op. 

infographic SEO-Scan